عملکرد پرینتر بسیار کند است؛ چگونه این مشکل را برطرف کنیم؟

تعمیر پرینتر
فهرست مطالب

عملکرد پرینتر بسیار کند است؛ چگونه پرینتر را تعمیر کنیم؟

                     تعمیر پرینتر

ما مدام از اسناد مختلف پرینت می ­گیریم، از این رو پرینتر جزو پر مصرف ­ترین ماشین­ های اداری محسوب می­ شود.

اما در این میان عده­ ای از کاربران گزارش کرده ­اند که پرینترشان بسیار آهسته شروع می­کند به پرینت گرفتن. این مسئله می­تواند یک مشکل آزاردهنده باشد که سرعت کار شما را نیز پایین می ­آورد بنابراین ادامه ­ی متن را مطالعه کنید تا متوجه شوید چگونه می­توان تعمیر پرینتر را انجام داد.

 

  • تأخیر طولانی قبل از شروع به کار پرینترهای HP، شروع به کار آهسته، و فرآیند کند پرینت گرفتن. بسیاری از کاربران پرینترهای HP از وجود این مشکل در پرینتر خود گلایه کرده­ اند. زمانی که این اتفاق می­افتد حتما درایورهای خود را به روز رسانی و مجدداً نصب کنید، سپس بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر. به یاد داشته باشید که این مشکل ممکن است برای هر پرینتری پیش بیاید و مختص پرینترهای HP نیست.
  • تأخیر طولانی قبل از شروع به کار. ممکن است این مشکل مربوط به اسپولر باشد. کافی است که این سرویس را ری استارت کنید و فایل­های پرینت اسپولر را پاک کنید تا مشکل حل شود.
  • پرینتر متصل به شبکه آهسته پرینت می­گیرد. زمانی که از یک پرینتر تحت شبکه استفاده می­کنید گاهاً با این مشکل مواجه می­شوید. برای حل این مشکل باید آدرس IP پرینتر را تغییر دهید و سپس مؤثر بودن این راه حل را تست کنید.
  • پرینتر در واکنش نشان دادن به فایل­ های PDF و پرینت گرفتن از آن­ها بسیار کند است. گاهی اوقات باگ ­های موجود در پرینتر می توانند مشکل ساز شوند و برای حل این مشکلات شما باید پرینتر خود را ری استارت کنید و اتصال آن را قطع کنید.

 

چگونه مشکل کند بودن عملکرد پرینتر را حل کنیم؟

1.درایور پرینتر را دوباره نصب کنید.

  1. درایور پرینتر را به روز رسانی کنید.
  2. یک آدرس IP جدید برای پرینتر خود انتخاب کنید.
  3. پرینتر را به عنوان پرینتر محلی به کامپیوتر اضافه کنید.
  4. سرویس پرینت اسپولر را متوقف کنید و لیست پرینتر را پاک کنید.
  5. اتصال پرینتر را قطع کنید.

 

راه حل 1: درایور پرینتر را دوباره نصب کنید

به گفته­ ی کاربران اگر پرینتر به آرامی شروع می­کند به پرینت گرفتن، احتمالاً در درایور پرینتر مشکلی وجود دارد. گاهی اوقات درایور خراب می­شود و برای درست کردن آن باید درایور را مجدداً نصب کنید. این یک کار ساده است و برای تعمیر پرینتر باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قسمت Device manager را باز کنید. سریع ترین راه برای این کار این است که روی دکمه­ ی استارت راست کلیک کنید و از منو Device manager را انتخاب کنید.

 

  1. پرینتر خود را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کنید و از داخل منو لغو نصب دستگاه را انتخاب کنید.
  2. زمانی که پیام تأیید نشان داده شد، به دنبال گزینه­ ی Remove driver software for this device بگردید و اگر موجود بود روی دکمه ی لغو نصب کلیک کنید.

 

  1. پس از این که با موفقیت درایور را پاک کردید روی آیکون Scan for hardware changes کلیک کنید.
  2. اکنون ویندوز درایور پیش فرض را برای پرینتر شما نصب می­کند.

اگر ویندوز موفق به یافتن درایور مناسب شد، پس از نصب درایور بررسی کنید که مشکل برطرف شد یا خیر. اگر ویندوز نتوانست درایور را پیدا کند باید به صورت دستی درایور را نصب کنید.

 

راه حل 2: درایور پرینتر را به روز رسانی کنید.

اگر عملکرد پرینتر شما کند است احتمالاً مشکل از درایور سرچشمه می­گیرد. ممکن است درایور شما قدیمی باشد و همین موضوع منجر به مشکلات زیادی شود. با این وجود شما می­توانید با به روز رسانی کردن درایور مشکل را حل کنید.

آسان ترین راه برای انجام این کار این است که از وبسایت تولیدکننده­ ی پرینتر خود بازدید کنید و جدیدترین نسخه­ ی درایور را از آن جا دانلود کنید. برای این کار باید مدل پرینتر را بدانید و به دنبال درایور مخصوص آن بگردید.

اگر انجام این کار برای شما سخت است می­توانید از نرم افزارهای مخصوص این کار مانند Tweak Bit Driver Updater استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می­توانید همه­ ی درایورها را تنها با چند کلیک به صورت خودکار به روز رسانی کنید.

توجه: بعضی از درایورها طی چند مرحله نصب می­شوند، بنابراین باید چندین بار روی دکمه­ ی Update کلیک کنید تا همه ­ی اجزای آن نصب شوند. لازم به ذکر است که برخی از خدمات این برنامه رایگان نیست.

 

راه حل 3: تعیین یک آدرس IP جدید برای انجام تعمیر پرینتر

اگر از یک پرینتر تحت شبکه استفاده می­کنید، به خاطر آدرس IP، پرینتر به کندی شروع می­کند به پرینت گیری. ظاهراً وجود مشکل در آدرس IP سبب بروز مشکل شده است.

برای حل مشکل باید یک آدرس IP جدید را به پرینتر تحت شبکه ­ی خود اختصاص دهید. این یک فرآیند پیشرفته است و اگر شما نمی­دانید که چگونه باید آن را انجام دهید می­توانید از راهنمای آنلاین کمک بگیرید.

زمانی که آدرس IP را تغییر دادید مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد. به یاد داشته باشید که این راه حل مخصوص پرینترهای تحت شبکه است و اگر شما از پرینتر تحت شبکه استفاده نمی­کنید برای شما صدق نمی­کند.

 

راه حل 4: برای تعمیر پرینتر آن را به عنوان پرینتر محلی اضافه کنید.

این راه حل برای پرینترهای تحت شبکه است و اگر شما پرینتر خود را با یک شبکه ی محلی به اشتراک نگذاشته­اید برای شما صدق نمی­کند. اگر پرینتر شما به کندی کار می­کند احتمالاً نقشه ­ی پرینتر شما داخل سرور ترسیم شده است.

برای حل کردن مشکل باید پرینتر خود را به عنوان یک پرینتر محلی اضافه کنید و آن را به درگاه کامپیوتر متصل کنید. این می­تواند یک کار پیچیده باشد و اگر نمی­دانید چگونه باید آن را انجام دهیدمی­توانید با مدیر شبکه ­ی خود تماس بگیرید.

 

راه حل 5:سرویس پرینت اسپولر را متوقف کنید و لیست پرینت ­ها را پاک کنید

ممکن است کندی پرینتر به خاطر مشکل در اسپولر باشد. به گفته­ی کاربران، ممکن است در در فهرست پرینترها  فایل ­هایی وجود داشته باشد که در فرآیند پرینت گیری تداخل ایجاد کنند. برای حل مشکل شما باید این فایل ­ها را پاک کنید.

  1. سرویس پرینت اسپولر را بیابید و کلمه ­ی msc را وارد کنید. اکنون دکمه­ ی اینتر را بزنید یا روی OK کلیک کنید.

 

  1. پنجره­­ ی سرویس ­ها را به حداقل برسانید. File Explorer را باز کنید و وارد فهرست C:WindowsSystem32spoolPRINTERS شوید. اگر نمی­توانید این فهرست را پیدا کنید نام آن را در قسمت جستجو وارد کنید و آن را بیابید.
  2. همه­ ی فایل­ ها را از لیست پرینت ها پاک کنید.
  3. به پنجره­ ی خدمات بازگردید، سرویس پرینت اسپولر را پیدا کنید، روی آن راست کلیک کنید و از داخل منو گزینه ­ی استارت را انتخاب کنید.

 

راه حل 6: اتصال پرینتر را قطع کنید

به گفته ­ی کاربران عملکرد آهسته ­ی پرینتر می­تواند به وجود باگ ­هایی در پرینتر مربوط باشد. آن­ها پیشنهاد می­کنند که برای حل مشکل باید به طور کامل اتصال پرینتر را قطع کنند.

برای این کار باید درحالی که پرینتر هنوز روشن است آن را از برق بکشند. اکنون کابل USB را از آن جدا کنید و چند دقیقه صبر کنید. اکنون دکمه­ ی پاور را به مدت 30 ثانیه فشرده و نگه دارید تا همه ­ی برق آن تخلیه شود.

دوباره پرینتر را به کامپیوتر وصل کنید و آن را روشن کنید. سپس بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

دوره آموزش تعمیرات ماشین های اداری به صورت کاملا عملی شامل کلیه ماشین های اداری در مجتمع فنی البرز برگزار می شود.

مطالب مرتبط

تعمیرات ماشین های اداری

تعمیرکنندگان ماشین‌ های‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اداری می‌توانند از مهارت‌های حل مساله و تفکر برای تعمیر و تعویض تجهیزات اداری شکسته یا معیوب استفاده کنند.­ این افراد در

خواندن مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
اگر سوالی در مورد دوره های آموزشی دارید پاسخگوی شما عزیزان بصورت 24 ساعته هستیم
سلام ، چطور میتونم کمکتون کنم ؟